Kategorie
blog

Pozycjonowanie vs. PPC – Co jest lepsze?

To trwająca od lat debata. Co jest lepsze, po prostu kupując sobie drogę na szczyt wyszukiwarek poprzez kampanię PPC (pay-per-click) lub narzędzie marketingu w wyszukiwarkach – kultywowanie swojej organicznej (lub naturalnej) strategii marketingu w wyszukiwarkach poprzez optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO ) ?

Podjęcie decyzji o tym, dokąd powinny pójść pieniądze z marketingu cyfrowego, jest trudną decyzją dla wielu właścicieli firm, a decyzja między SEO a PPC jest często obarczona wątpliwościami, co jest lepszym narzędziem.

Czy istnieje prawidłowa lub zła odpowiedź? Czy to może być oba? Aby podjąć tę decyzję, musisz zrozumieć zalety i wady zarówno SEO, jak i PPC.

SEO / Search Engine Optimization

SEO jest często określane jako „organiczne” lub „naturalne” generowanie leadów. Ogólnie rzecz biorąc, Pozycjonowanie polega na optymalizacji stron internetowych w celu zwiększenia ich pozycji w naturalnie występujących wynikach wyszukiwania. Organiczne SEO polega na upewnieniu się, że pająki wyszukiwarek mogą indeksować i rozumieć to, co znajduje się na twoich stronach internetowych, a najlepiej, aby ranking witryny był wyższy niż konkurencja.

Definicja tego, czym dokładnie jest SEO, może często zmieniać się ze względu na trendy branżowe i zmiany w algorytmie Google, ale sprowadza się do dostarczenia strony internetowej, która właściwie wyjaśnia, co robi firma, i dostarcza przydatne treści zarówno dla odwiedzających ją ludzi, jak i robotów indeksujących wyszukiwarki Google.

Może to wiązać się z koniecznością upewnienia się, że witryna jest w dobrym stanie, wykorzystując czyste kody i przyjazne dla wyszukiwarek treści, które przemawiają do czytelników i pająków. Kultywowanie linków przychodzących z innych stron może narzucać „autorytet linków” i poprawiać ranking. Blogowanie, marketing w mediach społecznościowych i filmy online to trzy z bardziej skutecznych sposobów pozyskiwania linków wysokiej jakości.

Zalety Pozycjonowania organicznego:

  • Pozycjonowanie organiczne jest bardzo opłacalne. Koszty pracy związane z konfiguracją i zarządzaniem kampanią PPC są zazwyczaj takie same lub nawet wyższe niż koszty pracy związane z SEO, ale są też ciągłe opłaty za kliknięcia płacone po konfiguracji.
  • Organiczne SEO jest długotrwała – odpowiednio zoptymalizowana witryna może utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania na długo po wyłączeniu kampanii PPC.
  • Pozycjonowanie w wyszukiwarkach jest stosunkowo stabilne, podczas gdy pozycje reklam PPC zmieniają się w sposób ciągły w zależności od taktyki licytacji konkurencji. Dobrze zoptymalizowana strona z dobrymi uprawnieniami do linków i doskonałymi treściami może utrzymać pozycję wyszukiwarki, jeśli chcesz odejść od SEO na miesiąc.

Wady SEO:

  • SEO jest bardzo powolne w porównaniu z PPC. To może potrwać miesiące po tym, jak zoptymalizujesz swoją witrynę, aby zacząć widzieć wyniki, podczas gdy PPC zacznie natychmiast uzyskiwać wyniki.
  • Pozycjonowanie to proces ciągły. Twoja strona nigdy nie będzie w 100% „zoptymalizowana”, będzie ona zoptymalizowana tylko wtedy, gdy włożysz w nią więcej pracy. Dobrą wiadomością jest to, że w przyszłości twoje rankingi będą lepsze i miejmy nadzieję, że będziesz czerpał korzyści z zainwestowania w SEO.
  • SEO jest czasochłonne, zwłaszcza jeśli zdecydujesz się zrobić to samodzielnie. Możesz zakupić narzędzia SEO lub zatrudnić kogoś do SEO, ale skończy się to kosztem prawdziwych pieniędzy, a nie własnego czasu.

Reklama PPC / Pay-Per-Click

Kiedy kupujesz odwiedzających lub „kliknięcia” z Google lub innych wyszukiwarek, nazywa się to reklamą w wyszukiwarkach typu PPC. PPC pozwala szybko wykorzystać ruch w wyszukiwarce, płacąc lub licytując słowa kluczowe związane z tym, co sprzedajesz lub świadczoną przez Ciebie usługą.

Zalety PPC:

  • Bez czekania: po rozpoczęciu kampanii PPC od razu zaczniesz widzieć więcej ruchu, kliknięć i konwersji. SEO może potrwać miesiące zanim zaczniesz widzieć, jak Twoja witryna przesuwa się w górę w wynikach wyszukiwania.
  • PPC jest skalowalny i kontrolowalny – ustawiasz swój budżet i masz przyzwoity pogląd na to, ile potencjalnych klientów otrzymasz w zamian. To z kolei pomaga oszacować dokładny budżet na marketing cyfrowy. Pozycjonowanie nie jest tak wycięte i suche, a może zająć więcej czasu lub wymagać więcej pieniędzy, jeśli branża lub lokalizacja, w której Twoja firma musi się zająć, jest bardzo konkurencyjna.
  • Korzystanie z PPC oznacza, że ​​nie musisz się martwić o dany algorytm wyszukiwarki i jak wpływa on na Twoją pozycję. Licytujesz na najlepszych miejscach, więc twoja ranga organiczna nie będzie miała znaczenia. Dzięki SEO musisz upewnić się, że optymalizujesz swoją witrynę zgodnie ze standardami najlepszych praktyk Google lub Twoja witryna może stracić rangę lub zostać ukarana za taktykę czarnego kapelusza.

Wady PPC:

  • Aby uzyskać dobre wyniki, musisz zapłacić, a najlepiej, jeśli im więcej płacisz, tym lepsze wyniki. Konkurencja o słowa kluczowe nigdy nie była większa. Może to oznaczać, że będziesz musiał zapłacić więcej później za te same wyniki, które otrzymujesz.
  • Badanie i wybór skutecznych słów kluczowych do licytacji jest bardzo czasochłonne. Zarządzanie tym, co wydajesz na słowa kluczowe, mierzenie zwrotów, dostosowywanie wydatków i inteligentne granie w grę PPC to w zasadzie praca na cały etat. Albo będziesz spędzać czas sam, albo będziesz musiał zatrudnić doświadczonego specjalistę PPC, który będzie w stanie prawidłowo prowadzić kampanie dla Ciebie.
  • PPC jest jak kran: po jego wyłączeniu przestaje zapewniać prowadzenie. Jeśli nagle musisz przekierować swój budżet PPC na coś innego, czy możesz przetrwać dzięki prowadzeniu, które jest naturalne? SEO jest długotrwałe i choć nigdy tak naprawdę nie jest zrobione, to jest jak tocząca się śnieżka: potrzeba trochę czasu, aby się zwolnić, a czasami może zwolnić, ale gdy tylko osiągnie rozpęd, nie można go zatrzymać.
  • „Oszustwa kliknięć” nadal stanowią problem, ponieważ niektóre firmy używają kliknięć ręcznych lub szkodliwego oprogramowania, które symuluje ludzkie kliknięcia z różnych adresów IP na całym świecie. Twoi konkurenci mogą szybko zwiększyć opłaty za kliknięcie. Google może wykryć niektóre z tych oszustw, ale istnieją sposoby na obejście tego wykrycia.

Co jest lepsze dla mojej firmy: SEO czy PPC?

Więc co jest lepsze? To zależy od branży i budżetu. Najlepiej byłoby, gdyby zarówno naturalne SEO, jak i dobrze zorganizowana kampania PPC prowadziły do ​​najlepszych wyników dla firmy. Szybko zaczniesz dostrzegać więcej kliknięć i potencjalnych klientów, aby zapewnić, że Twoja firma zarabia pieniądze, podczas gdy w tle Twoja strona jest optymalizowana, tak że za kilka miesięcy zacznie się coraz wyżej.

Skontaktuj się z ekspertami od pozycjonowania z firmy BITEC

Żadne dwie firmy nie mają tego samego dylematu, jeśli chodzi o ich marketing cyfrowy, więc skontaktuj się ze specjalistami SEO – Pozycjonowanie stron w Google Bitec aby pomóc Ci znaleźć odpowiednią kombinację dla Ciebie. Nasi specjaliści dysponują wiedzą i doświadczeniem, aby współpracować z firmą, aby stworzyć plan, który maksymalizuje budżet i zapewnia pozytywny zwrot z inwestycji. Możemy skoncentrować się na naszym marketingu w wyszukiwarkach, dzięki czemu możesz skupić się na swojej działalności.

Strony www projektowanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.